Reklama Google AdWords

Reklama pre používateľov, ktorí vyhľadávajú v službe Google.

Reklama na Google patrí k najsilnejším reklamným nástrojom na slovenskom internetovom trhu. Pri inzercii cez túto reklamnú sieť určujete sami kedy a koľko budete investovať do reklamy.

Reklamy Google môžete vidieť vo vyhľadávaní Google, v súvisiacich produktoch, v službe Gmail a na webových stránkach.

vyhľadávanie
Reklama vo vyhľadávacej sieti
Gmail
Reklama v službe Gmail
stránky
Grafická reklama

Google reklamy sa zobrazujú iba používateľom, ktorí daný tovar alebo službu sami hľadajú ( zadajú do Google vyhľadávača ich názov alebo popis) Napr. ak hľadáte niečo cez Google vyhľadávač a zadáte tam hľadané slovo, tak prvých pár odkazov na internetové stránky sú vždy platené reklamy, ktoré súvisia s hľadaným slovom, a to je systém Google reklám.

Neplatíte za zobrazenie svojho inzerátu, ale iba za návštevníkov, ktorí prostredníctvom inzerátu prišli na Vaše stránky. Za reklamu platíte až vo chvíli, keď na ňu užívateľ klikol.

Ak inzerujete svoje webové stránky, mali by k vám z Google AdWords prísť len návštevníci, pre ktorých je stránka určená. Napríklad server pre ženy sa bude usilovať o ženy, ktoré obsah webu pravdepodobne najviac osloví. Keď na stránku príde fanúšik byciklov, zrejme sklamane odíde.

Používajte špecializované kľúčové slova

Reklama v Google sa zobrazuje vo viazanosti na nastavené kľúčové  slová. Google AdWords umožňuje zadať kľúčové slová do rôznych typov zhody. A to: voľný typ zhody, presná zhoda, frázová zhoda, modifikovaná zhoda a negatívne slová. Označujú sa nasledovne:

  • Voľna zhoda: kľúčové slovo
  • Frázová zhoda: „kľúčové slovo“
  • Presná zhoda:  [kľúčové slovo]
  • Vylučujúca zhoda:  -kľúčové slovo
  • Modifikovaná zhoda: +kľučové slovo

Ak sa rozhodnete využívať Google reklamu najprv si poriadne premyslite:

  • Na aké slová sa má vaša reklama zobrazovať? (kľúčové slová)
  • Komu sa má reklama zobrazovať? (krajina, jazyk)
  • Kde máte o tých produktoch popísané na webe? (URL)
  • Koľko chcete do toho investovať? (optimálne nastavenie ceny za klik na vašu reklamu,denný a mesačný rozpočet)
  • Čo je cieľom vašej google reklamy ? (nákup, zobrazenie kontaktov, vyplnenie dotazníka)

Ak sa chcete dozvedieť viac informácií o uvedenej možnosti reklamovania na internete, pozrite sa na stránky Google AdWords